מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> כץ נ' בסט מובייל בע"מ ואח' - פסקדין
חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

כץ נ' בסט מובייל בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 27/03/2014 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות נתניה
54515-07-13
20/03/2014
בפני השופט:
הרווי גרובס

- נגד -
התובע:
ירון כץ
הנתבע:
1. בסט מובייל בע"מ
2. ח.י. שירות ולוגיסטיקה בע"מ

פסק-דין

פסק דין

1.ביום 16.6.12 התובע רכש פלאפון סמסונג מהנתבעת ותמורת 3680 ₪, בעת הרכישה קיבל התובע תעודת אחריות מטעם הנתבעת 2.

2.ביום 26.9.12 המכשיר התקלקל והתובע הביאו לחנות הנתבעת 1 לתיקונו. אולם לא ניתן לתקנו במקום, התובע מסר את המכשיר למעבדת הנתבעת בראש העין ביום 2.10.12,. לדבריו,רמת השירות במעמדו הייתה ירודה מאוד, היה תור מכוון שרק עובד אחד טיפול בכל התלונות והתובע נאלץ להמתין שעתיים.

הובטח שהתיקון ייעשה תוך 7 ימי עבודה – אך לא כך היו פני הדברים.

3.התובע, שזקוק למכשיר לצרכי עבודה נאלץ לרכוש מכשיר חלופי תמורת 1800 ₪.

התובע התלונן בפני הנתבעת 1 על השירות הגרוע של הנתבעת 2 וזאת מכוון שעברו שבועיים מאז שמסר את המכשיר למעבדת הנתבעת 2. המכשיר הוחזר לתובע רק לאחר 4 שבועות ב- 4.11.12. אולם גם אז הטלפון לא תוקן, על פי הנאמר באישור המעבדה דובר ב "בעיית חשמל" ולא ניתן לתקן.

4.דרישת התובע לתקן את המכשיר או לקבל את כספו בחזרה סורבו והנתבעות התנערו מאחריות. מכאן תביעתו של התובע אשר עותר לסכומים הבאים:

1.החזר תמורה – 3680 ₪.

2.פיצויים לדוגמא על פי סעיף 31 א' לחוק הגנת הצרכן – 10000 ₪.

3.החזר מחיר של המכשיר החלופי – 1800 ₪.

4.פיצוי עבור שימוש במכשיר פחות משוכלל – 500 ₪.

5.עוגמת נפש – 5000 ₪.

6.פיצוי עבור בזבוז זמן וטרחה – 1500 ₪.

סה"כ – 20480 ₪.

5.הנתבעת 1 טוענת כי אין יריבות בינה לבין התובע וכאילו האחריות למכשיר שנרכש אצל הנתבעת ניתנת על ידי היבואן, שיא קום בע"מ, וזאת באמצעות כתב הערבות של הנתבעת 2.

במילים פשוטות, הנתבעת 1 היא "רק מוכרת" ואין לה כל אחריות לנמכר.

6.הנתבעת 2 טוענת כי הנזק במכשיר איננו נכלל במסגרת אחריות היבואן כי מדובר בנזק פיזי. דובר בעדכון תוכנה שגרם להשבתת המכשיר- הוצע לתובע לנסות לתקן תמורת 300 ₪ אולם התובע לא הסכים לכך, לכן התובע בחר לאסוף את המכשיר. המכשיר הוחזר דרך משרדי הנתבעת 1 ב- 16.10.12.

ביום 21.10.12 התובע אשר ניסיון תיקון תמורת 300 ₪, אך ניסיון זה נכשל, לטענת הנתבעת 2, הנזק שנגרם למכשיר נובע מ עדכון תוכנה לא על ידי היבואן או נותן השירות של היבואן, אלא על ידי גורם חיצוני.

לטענת הנתבעת 2 פעולה כזאת באופן אוטומטי פוגע באחריות הנתבעת 2 למכשיר.

7.בעת הדיון נציג הנתבעת 2 טען שדובר בתקלה בלוח "האם" שיכולה לנבוע ממספר דברים:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ